Monday 16 May 2011

Menjaga AURAT itu kewajipan!!~

 بسم الله الرحمن الرحيم


Smalam aku ke Ijok,, rumah keluarga angkat yg aku sayangi,, namun bukan tujuan aku bercerita mengenainya di sini,, aku ingin tunjukkan betapa besarnya kecintaan ALLAH pd hambaNya bila kita mengikut perintahnya,,
hurm ada kaitan ke dgn Ijok?? ADA...

Smalam, kami sume pegi mandi air terjun di Lata Panggung,, di sebabkan b'dekatan dgn tmpat kami berkelah tu ada muslimin,, so AURAT kena tutp,, ingat!! sronok,,sronok jga,,tapi jgn sbbkn kita dah masuk dlm air,,dh seronok,, kita bersama akhwat je,,aurat semua blh terbuka,,lihat keliling,, pasti ada lg yg melihat kita..

aku ingat,, dah masuk dah stokin hitam tebal dlm beg td,,tp skarg dh x der,, xnak pakai stokin coklat nie,, nnt koyak,,lgpon klau dh basah,,blk nak pkai stokin ap?? Jadi ak pon ajak Ti teman p kat kreta,, cari punya cari xder jga,, aku YAKIN aku dah bawa,,tp x jmpa,,

aku pandang Ti?? "Kenapa qila??xder jga?? Nak suruh aku teman blik umah k?" " Aah,,nak blik umah,,mngkn stokin tu t'tinggal kat dalm beg lg satu." " Tu kawan-kawan tgh main air..Jap lg kita dtg diorang dah siap.." " Takpe,,Ti kat sana ader muslimin,,aku nak pakai stokin,,xkan sebab xnak stokin basah,,aurat yg slama ni kita jg,,kita nak biarkn t'buka? Teman aku blik amik stokin ea??"

Ktorg pon blk,,aku drive,,xderlah jauh sgt,, smpai umah stokin tu mmg xder..aku pasti aku bwa..Aduh.. Mami,,mami ader stokin x? nak pkai p mandi,,stokin qila dh hilang.." Mami usaha cari stokin,,tp apa yg ader cma stokin hitam yg atas sikit dr buku lali..

Aku lari ke kereta,," Ti ader stokin ni,,tapi pendek,,waa..mcm mna ni?? xpelah dari xder,,baik aku pakai" sedih,,stokin pendek,,mana stokin aku ni,,AURAT AKU...waa,,,

Aku nak check lagi skali.. tiba-tiba aku jmpa stokin tu kat dlm kereta..kat tmpt yg memang aku dah cari td..

QILA,, ALLAH MENGUJI KAU,,BTOL KAU NAK JGA AURAT?? BTOL KAU SANGGUP BLIK CARI STOKIN?? BTOL KAU SAYANGKN AURAT KAU?? ALHAMDULILLAH...

Aku berjaya dalam ujian aku..Allah pertemukan stokin aku kembali selepas aku berusaha dan bersungguh mahu menutup auratku.. Terima kasih Ya Allah.. Kalau saya boleh jga aurat saya.. KAMU bagaimana??

 SAYANGKAN DIRI KAMU?? CINTAKAN ALLAH??
..JOM JAGA AURAT KITA..


Renungilah firman Allah Taala seperti di bawah, semoga sama-sama kita mendapat peringatanNya;


"Wahai Nabi, suruhlah isteri-isterimu dan anak-anak perempuanmu serta perempuan-perempuan yang beriman, supaya melabuhkan pakaiannya bagi menutup seluruh tubuhnya (semasa mereka keluar); cara yang demikian lebih sesuai untuk mereka dikenal (sebagai perempuan yang baik-baik) maka dengan itu mereka tidak diganggu. Dan (ingatlah) Allah adalah Maha Pengampun, lagi Maha Mengasihani." [Surah Al-Ahzab:59]
 
 
 

"Dan tidaklah harus bagi orang-orang yang beriman, lelaki dan perempuan - apabila Allah dan RasulNya menetapkan keputusan mengenai sesuatu perkara - (tidaklah harus mereka) mempunyai hak memilih ketetapan sendiri mengenai urusan mereka. Dan sesiapa yang tidak taat kepada hukum Allah dan RasulNya maka sesungguhnya ia telah sesat dengan kesesatan yang jelas nyata."  
{Surah Al-Ahzab:36}
 

No comments:

Post a Comment