Friday 10 June 2011

CINTA ATAU BEBAN??? :: fikirkan ::

بسم الله الرحمن الرحيم


Lama sungguh rasanya dah tak menulis kat blog nie.. hari nie terasa nak menulis.. nak kongsi bersama..


CINTA ATAU BEBAN???  apa sebenarnya??....


JOM KITA FIKIRKAN!!!

selama nie bila kita melakukan ibadah padaNYA,,adakah kerana tanggungjawab semata atau rasa CINTA kita kepadaNYA?? cuba rasa semula.. pernah x kita rasa macam nie??

"aaahhh...solat! solat! cepat tunaikan solat. jangan lewat2kan solat xbaik.." bila habis jer solat..aaahhh..LEGA!! macam satu kewajipan yg berat dah tertunai. Tanggungjawab itu satu beban,,terasa ringan bila dah dilaksanakan. Macam tu kah kita??


ATAU ....

"solat! solat!! jangan lewat-lewatkan solat.. YA ALLAH...aku tak sabar untuk bertemu dan berbicara denganMu.. Ingin aku meluahkan kata-kata cinta ku kepadamu. dengarlah YA ALLAH luahan kerinduanku.. SOLAT itu mendekatkan diri kita kepada ALLAH. laksanakannya kerana rasa CINTA dan SYUKUR yg tidak terhingga. Begitukah kita???

Jadi apakah yg kita rasa sebenarnya.? menganggap kewajipan itu satu bebanan yang wajib dilaksanakan sedangkan tangan kita menerima segala nikmat kepunyaanNYA tanpa berhenti,,tanpa rasa malu..  


Jadi apa balasan yang perlu kita berikan,, adakah sekadar mengucapkan syukur di bibir tanpa zahirkan rasa kesyukuran itu melalui perbuatan??

ENTAHLAH...FIKIRLAH!!!

" ANDA KENAL DIRI ANDA,, ANDA TAHU JAWAPANNYA!!  "   







No comments:

Post a Comment